[Multi] Nintendo al lavoro su una nuova console

Nintendo Of America ha dichiarato, tramite un comunicato, di essere alla ricerca di un lead graphic architect per la realizzazione della sua prossima console, non è chiaro se si tratti di una portatile o di una home console.

Nintendo, secondo il comunicato, è in cerca di un candidato che possa comunicare con Redmond e cha abbia conoscenza in ambito GPU e in design SoC a basso consumo. Considerato come l’annuncio enfatizzi la necessità di operare a basso consumo, è plausibile che si stiano vagliando soluzioni in ambito mobile.
Tuttavia, considerate le recenti strategie operate nell’architettura di Wii e Wii U non è da escludere che l’azienda voglia puntare nuovamente sui bassi consumi anche per una prossima home console.

Interessante come si cerchi qualcuno che abbia esperienza sia con SoC di altri produttori (Nintendo è storicamente legata ad Ati/AMD) che API proprietarie.

Di seguito il comunicato il lingua inglese:

Description of Duties

Nintendo Technology Development is looking for a lead graphics architect in the system-on-chip architecture group in Redmond, WA. The group is responsible for the architecture of Nintendo’s game console SoCs. The graphics architect plays a key role in determining the SoC architecture. The job responsibilities are:
Evaluate HW graphics (GPU) offerings from SoC solutions available in the market based on performance, power, and silicon area.
Evaluate the performance of the SoC solutions for both proprietary and standard graphics APIs.
Determine workloads and simulation models for both performance and power characteristics of GPUs.
Keep track of GPU architectural improvements in the industry and devise strategies to incorporate them for future Nintendo gaming platforms.
Act as the graphics architectural evangelist working with global Nintendo teams for future and on-going programs.
Work with external SoC vendors as the Nintendo focal point for graphics GPU architecture.
Should be prepared to work through architecture, design, validation, and bring-up stages of SoC design in cooperation with internal and external teams.

Summary of Requirements

The ideal candidate will have had experience working directly in a GPU architecture and design team with significant responsibilities.
Low power and SoC design experience would be a plus.
The candidate is expected to have good architectural insights and the ability to apply that for setting future graphics direction for Nintendo.
A bachelors degree (graduate degree preferred) in computer science/engineering or electrical engineering.
5+ years of lead or architectural role experience are required.

Lascia una risposta

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *